Pfc. Joe E. Mann est R.Cole

Dans cette rubrique, vous pourrez vous lancer à la recherche d'adresses de vétérans du Jour J et de la Bataille de Normandie, partager vos connaissances, vos relations avec nos héros de la Seconde Guerre Mondiale.
Duanos

Message non lu par Duanos »

pour One Night In 1944 est les autres:

Image Image
The President of the United States of America, authorized by Act of Congress, March 3, 1863, has awarded in the name of the Congress the Medal of Honor to

Pfc. Joe E. Mann
UNITED STATES ARMY

For conspicuous gallantry and intrepidity in action at the risk of his life above and beyond the call of duty:

He distinguished himself by conspicuous gallantry above and beyond the call of duty. On 18 September 1944, in the vicinity of Best., Holland, his platoon, attempting to seize the bridge across the Wilhelmina Canal, was surrounded and isolated by an enemy force greatly superior in personnel and firepower. Acting as lead scout, Pfc. Mann boldly crept to within rocket-launcher range of an enemy artillery position and, in the face of heavy enemy fire, destroyed an 88mm. gun and an ammunition dump. Completely disregarding the great danger involved, he remained in his exposed position, and, with his M-1 rifle, killed the enemy one by one until he was wounded 4 times. Taken to a covered position, he insisted on returning to a forward position to stand guard during the night. On the following morning the enemy launched a concerted attack and advanced to within a few yards of the position, throwing hand grenades as they approached. One of these landed within a few feet of Pfc. Mann. Unable to raise his arms, which were bandaged to his body, he yelled "grenade" and threw his body over the grenade, and as it exploded, died. His outstanding gallantry above and beyond the call of duty and his magnificent conduct were an everlasting inspiration to his comrades for whom he gave his life.
Rank and organization: Private First Class, U.S. Army, Company H, 502d Parachute Infantry, 101st Airborne Division. Place and date: Best, Holland, 18 September 1944. Entered service at: Seattle, Wash. Birth: Rearden, Wash. G.O. No.: 73, 30 August 1945.
le probleme c'est que c'est en anglais!

http://www.kilroywashere.org/009-Pages/ ... ies-2.html

sinon j'ais sa mais c'est encor en anglais!

autrement le plus connu a la 101st:

ImageImageImage

COLE, Robert G.

Grade: Lieutenant Colonel

Organisation: 502nd Parachute Infantry, 101st Airborne

Endroit et date: près de Carantan, France, 11 Juin 1944

Entré en service: San Antonio, Texas

Lieu de naissance: Fort Sam Houston, Texas

G.O. N°: 79, 4 Octobre 1944
Citation:
Le 11 juin 1944, en France, le Lieutenant Colonel à la tête de ses hommes prit 4 ponts quand son unité fut clouée au sol par des tirs de fusils, de mitrailleuses et de mortiers. L?unité complètement bloquée comptait de plus en plus de perte. Voyant que la situation était totalement désespérée, voyant aussi que l?objectif était à 140 mètres d?eux. Cela faisait presque 1 heure que sont unité est bloquée. Le Lt. Col. Cole, donna l?ordre de mettre baïonnette au canon. Avec courage et ne pensant pas à sa sécurité, Cole se leva et donna l?impulsion à la charge de ses hommes. Armé seulement de son Colt, il mena l?assaut, prenant l?objectif et chassant les Allemands permettant l?établissement d?une tête de pont de l?autre côté de la Douve. Pour son courage, sa bravoure, l?exemple qu?il donna à ses hommes, le Lieutenant Colonel Cole se vit déservir la Medal of Honor du Congrès a+

Duanos

je crois que la photo et trop grande! OUPS!!

Invité

Message non lu par Invité »

La partie sur Robert G Cole vient de mon site
Merci de siter les sources!!
L'Amiral

Duanos

désolé j'ais oubliais!Image

Lipton
Vérification anti-robot : JE NE SUIS PAS UN ROBOT

Message non lu par Lipton »

Sujet déjà évoqué ici....
A l'avenir pensez à utiliser la fonction rechercher de ce forum plutôt que de poster des doublons.
A+.

Mike Ranney à son petit-fils:

-"Grand-père, as tu été un héros pendant la guerre?"
-"Non mais j'ai servi dans une compagnie de héros".